Škola atopije

Odgađa se održavanje interdisciplinarnog edukativnog programa Škole atopije koja se trebala održati  u subotu 04.travnja 2020. od 9-13 sati u Hotel Dubrovnik, Zagreb,  zbog epidemiološke situacije sukladno strategiji prevencije mogućeg širenja virusa COVID-19.

Novi termin održavanja Škole atopije biti će objavljen naknadno.

Škola atopije predstavlja interdisciplinarni edukativni program namijenjen roditeljima djece oboljele od atopijskog dermatitisa, kao i djece koja imaju alergiju na hranu u sklopu bolesti.  Ova edukacija ima svrhu pojasniti roditeljima uzroke bolesti, čimbenike koji dovode do pogoršanja upale i upute pravilnog provođenja terapije, a u slučaju alergije na hranu i važnosti eliminacijske dijete i nutricionističkom savjetovanju o pravilnom hranjenju djeteta.

Prvi edukativni programi za roditelje (Škole atopijskog dermatitisa) počele su se organizirati u velikim dermatološkim centrima u Europi još 2004. godine i to najprije u Njemačkoj, a kasnije i u Francuskoj (prof. Stalder – 2006.), te u Italiji (prof. Carlo Gelmetti- 2007.), a njihov je utjecaj na poboljšanje kontrole bolesti i poboljšanja kvalitete života za roditelje i oboljelu djecu iscrpno dokumentiran u brojnim studijama.  Danas je ovaj interdisciplinarni edukativni program postao “zlatni standard” u pristupu i liječenju djece s ovom kroničnom bolesti kože.

U Hrvatskoj je prva Škola atopije održana u prosincu 2011. godine u Klinici za kožne i spolne bolesti KBC „Sestre milosrdnice“ , na inicijativu i u organizaciji dermatologinje prim.dr.sc. Lene Kotrulja, koja je okupila interdisciplinarni stručni tim (uži spec. dječje dermatologije, nutricionist i psiholog).

Od 2015. godine ovaj edukativni program provodi se u organizaciji Poliklinike za dermatologiju i venerologiju “DermaPlus” u Zagrebu. Ovaj program provodi se kroz interdisciplinaran stručni tim ( dječji dermatolog, pedijatar gastroenterolog, pedijatar pulmolog, nutricionist, psiholog) kako bi se roditeljima pojasnila kompleksna problematika atopijskog dermatitisa koji se osim kožnih simptoma može komplicirati i probavnim smetnjama, respiratornim simptomima, a u ranoj dojenačkoj dobi i čestom alergijom na hranu.

Edukacija uključuje predavanja o uzrocima/etiopatogenezi bolesti, osnovnim dijagnostičkim postupcima, liječenju, pravilnoj njezi kože, te o izbjegavanju brojnih čimbenika koji mogu dovesti do pogoršanja bolesti.

Sudionici edukacije mogu sudjelovati i na  dvije interaktivne radionice sa uputama o pravilnoj primjeni terapije i njezi kože uz učenje kontrolirane primjene kortikosteroidnih pripravaka i imunomodulatora /FTU metoda/ i primjene “vlažnih povoja” kod pogoršanja bolesti.

U drugoj radionici provodi se nutricionističko savjetovanje o adekvatnoj prehrani djece kod utvrđene preosjetljiovsti na hranu, s posebnim naglaskom na dojenačku dob, u smislu primarne i sekundarne prevencije javljanja atopijskog dermatitisa.

Program Škole atopije:

• 09.00 – 09.20 Uvod, patogeneza i epidemiologija atopijskog dermatitisa
  • 09.20 – 09.35 Alergološka dijagnostika kod djece s atopijskim dermatitisom
  • 09.35- 10.00 Liječenje atopijskog dermatitisa i sekundarna prevencija; važnost kontrolirane primjene lokalnih kortikosteroida (prim.dr. sc. Lena Kotrulja, dr.med. spec. dermatovenerolog, uži spec. pedijatrijske dermatologije)- Poliklinika DermaPlus
  • 10.00 – 10.30 Gastrointestinalne manifestacije alergije na hranu (prim.dr. Alemka Jaklin Kekez, dr.med. pedijatar- uži spec. pedijatrijske gastroenterologije) – Poliklinika Helena
  • 10.30-11.00  Cijepljenje i alergije (dr.sc. Marta Navratil, sped. pedijatar- uži spec. kliničke imunologije i alergologije) – Klaićeva dječja bolnica
  • 11.00 – 11.10  Priča o kućici -edukacija djece o bolesti kroz priču (med.sr. Lidija Dilenardo)
  • 11.10 – 11.30 Pauza
  • 11.30-12.00     Eliminacijska dijeta kod djece s alergijom na hranu i strah od deficita; izvor nutrijenata u drugim namirnicama (prof. Tina Milavić, dr.sc.nutricionizma)
  • 12.00 – 12.30   Atopijski dermatitis kod djece: emocionalne reakcije djece  roditelja na bolest (mag. psihologije, Natalija Šitum, prof.)
  • 12.30 – 13.00  Interaktivna radionica o primjeni lokalne terapije i njezi kože (med.sr. Vanja Primorac, med. sr. Lidija Dilenardo)

Stručni tim Škole atopije (s lijeva na desno): dr.sc. Tina Milavić, prof. (doktorica nutricionizma), med. sr. Vanja Primorac, med. sr. Lidija Dilenardo, prim.dr. sc. Lena Kotrulja, dr.med. (spec. dermatovenerolog, uži spec.pedijatrijske dermatologije),   prim.dr.med. Alemka Jaklin Kekez (pedijatar- uži spec. pedijatrijske gastroenterologije), mag. psihologije Natalija Šitum, prof.